Is ’t nu al weer weekend?

En dan heb ik nu dus weekend.

Maar wil ik dat eigenlijk wel?

Het was te fijn in mijn lokaal deze week. Te gezellig. Met te leuke kinderen die de tijd volkomen vergaten terwijl ze werkten. Met ineens een Italiaanse en een Venezuelaanse in de klas, zodat ik nu de lessen in V4 half in het Nederlands en half in het Engels draai. Heb ik lol in. En sowieso, wat een leukerds heb ik in de klas. Goed aan ’t werk, in voor een geintje, talentvol of helemaal niet, maar wel bereid om tips aan te nemen en verder te komen. En dat je dan weg fietst van school en een groep jongens uit de derde enthousiast naar je ziet zwaaien: ‘Tot maandag mevrouw, fijn weekend!’ Ik word daar gelukkig van. En ik wil ook best een fijn weekend natuurlijk, maar kan ’t beter worden dan de afgelopen week?

Geniale leerling nam even pauze van 't tekenen van zijn zelfportret. Leverde een raar plaatje op.

Ik bestelde tweedehands Dr Martens voor Jip en Neeltje. Grijsblauwe en zachtroze. Jip heeft ze al en is de koning te rijk. Ik ben verliefd op dat gastje met zijn stoere schoenen, dat vanmorgen maar niet uitgepraat kon raken over dat ie eindelijk, eindelijk voor de eerste keer mocht gaan schoolzwemmen.

Ja, duidelijk een zoon van mij en zijn vader.

Blue shoe, baby I love you.

Dorothea belde of ik zin had te gaan wandelen met haar en haar kleine Ferre. Omdat de zon scheen. En ik vond dat een Heel Goed Plan.

Dorothea en Ferre.

Lieve Ferre.

En ik ging naar de film. Niet hier, hier draait nooit iets dat ik wel zou willen zien, maar in Groningen, met haar. Ik vond het wel wat spannend, want de film draaide pas laat op de avond en ik mocht dus in ’t donker naar Groningen rijden, terwijl heftige slagregens me het zicht benamen. Was best trots op mezelf dat ik heel koelbloedig bleef en ik was dankbaar toen het in Groningen droog bleek en ik Novy al op me zag wachten in de foyer. De film, the Future ,was vreemd en mooi en soort van tragisch en magisch en grappig (dat telefoongesprek gheghe, nou ja, je had het moeten zien). ’t Beviel wel zo goed, met ons tweetjes naar de film en ik weet de weg nu toch, dus dit gaan we nog wel eens doen.

Novy en ik in de foyer nadat we de Toekomst gezien hadden.

Nog een keer Novy en ik. Omdat we zo leuk zijn. Ik demonstreer hier even mijn laat-op-de-avond-loens.

Maar goed, weekend dus. Op zich ben ik ook wel erg goed in weekend vieren. Ik begin maar eens met peren oogsten. Die kan ik niet zo eten, dus dat wordt weer taart bakken. Perentaart, anyone?

16 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

16 Reacties op “Is ’t nu al weer weekend?

  1. De vrolijkheid komt bij mij ook van de Schakel-leerlingen.
    Uit de hele wereld naar Amsterdam komen met een doel.
    Leren willen deze kinderen.
    Vrolijke groet

  2. sanneke

    Hoi Rob, wat mooi, die kinderen die van heel de wereld naar je school komen.

  3. Hele leuke foto, die in de foyer! En de Toekomst, die is weird maar fijn. Just the way we like it. ;)

  4. nsiegerink@hotmail.com

    wat is het toch altijd leuk om te lezen hoe jij geniet van het les geven. Ik moet dan altijd denken dat je van die ingedutte/ingeslapen docenten had soms en hoeveel leuker het dan toch moet zijn om zo’n docent te treffen die zijn/haar vak echt leuk vindt en geniet van het werk. Ik had jou wel voor tekenen willen hebben, wie weet had ik het vak dan wel leuker gevonden dan dat ik het nu vond.

  5. Wat hebben jullie beiden eigenlijk leuk haar!

  6. Wat n lief babietje. Baby’tje. Een lieve baby.
    :-)
    Nog 2 nachtjes slapen en je mag weer werken!

  7. Eline

    Wat gaaf!! Die schoenen!!

  8. Ze zijn super, die blauwe. Groeien die van jou er ook zo snel uit? Boef heeft nu maat 34 en klaagt nu alweer(!!!!) dat ze te klein zijn :( ze wordt in november 7…..
    Als ervaren wordpress gebruiker. help me eens op weg, hoe krijg je die blogrol zichtbaar in de zijkolom, ik kan het niet vinden.

  9. Ruth

    Ha Sanneke
    ik kan het nu niet laten om een reactie te geven. Ik volg je al zooo lang en ineens zie ik een foto van Dorothea en haar kleine Ferre…geboren op dezelfde dag als onze Oliver in hetzelfde ziekenhuis. Doe haar de hartelijke groeten en natuurlijk nog felicitaties van mij …dat zal ze wel grappig vinden. Je hebt een muzieksmaak die erg op de mijne lijkt leuk! liefs Ruth ( van Loo) Je weet wel van de zwangerschapsgym van Jip en Ian

    • sanneke

      Nah, wat leuk Ruth! Wat bijzonder dat je Dorothea kent en nog wel door zo’n speciale gebeurtenis als de geboorte van jullie zonen! Daar had ik toch geen idee van toen ik allebei de geboortekaartjes van Oliver en Ferre ontving en al constateerde dat ze op dezelfde dag geboren waren. En ook leuk dat je me al zooo lang volgt en onze muzieksmaken zo overeen komen! Alles goed met Oliver en zijn broers en zus?

      • Ruth

        Ha

        Ja het gaat hier goed. Het is genieten van al onze kiddies ! Ik ken Dorothea niet van de geboorte van onze zonen maar via gezamelijke vrienden hier uit Kampen Dorothea ’s man werkt samen met de man van onze gezamelijke vrienden . Ha ha lekker ingewikkeld. Via hen heb ik gehooord dat Ferre was geboren. Hey ik blijf je volgen op je log. Enne wie weet ontmoeten we elkaar nog is life……zou leuk zijn. Liefs Ruth

  10. Ooh, wat een heerlijk babytje!
    Het avondlijk loenzen heb je inderdaad al goed onder de knie :-)

Geef een reactie

