De beste manier om naar James Vincent McMorrow te luisteren

Kan ze er nou nog niet over ophouden, over dat vermaledijde festival?

Nee. Nog niet. Er kwamen namelijk nog wat ingezonden stukken met de titel ‘mooie meisjes’ binnen. Van José. En die moeten echt nog even hier. Opdat ik niet vergeet. Hoe fijn het was én -voor als ik 63 ben- wat Neeltje het allerliefste deed toen ze 3 was (en toen ze 2 was en toen ze 1 was en eigenlijk gewoon haar hele leven al, maar vast niet meer als ik 63 ben): met haar handje door mijn haar kroelen terwijl ze op de duim van haar andere hand zuigt. En werkelijk, is er een fijnere manier om naar James Vincent McMorrow te luisteren?

Koosje Jans en Neeltje beiden aan de fles.

Lipstick bijwerken zonder spiegeltje valt nog niet mee. Dan maar zo!

Mijn meisje en ik bij James Vincent McMorrow.

 

En ondertussen heb ik mijn eerste schoolweek er al op zitten. De eerste dag schrok ik me rot van mijn grote mentorklas vol pubers van 15 die opgewonden door elkaar heen kakelden en dacht ik: ‘Oh mijn god… wat moet dit worden dit jaar?!’ Maar tijdens de eerste tekenles bleek het een misschien wel grote, maar ook een hele gezellig hardwerkende club. En voor de rest… wat een boel leuke kinderen heb ik ontmoet deze week. Sommige leerlingen zag ik weer terug, die had ik vorig jaar ook al in de klas, daar naast zijn er een heleboel nieuwe gezichten. Ik heb nu mijn antwoord al op de vraag van de eerste dag: dat komt wel goed dit jaar.

16 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

16 Reacties op “De beste manier om naar James Vincent McMorrow te luisteren

  1. Wat een pracht-filmpje van jullie 2. Zo lief!

    • sanneke

      De tranen schoten me er van in de ogen toen ik het de eerste keer zag, dit is zo ontzettend karakteristiek voor Neeltje als ik haar vast heb. Maar ik had nooit zelf gezien hoe dat er nou uit ziet. Ben zo blij met dit filmpje!

  2. Cath

    Mooie foto’s :) En volgens mij hebben jullie het idd super gehad. Ik hoorde afgelopen week via Nico Dijkshoorn voor het eerst van James Vincent McMorrow en was meteen verliefd op de klanken en rust. Hebben dus meteen zijn cd gedownload in iTunes :))
    Ik luister tijdens het werken, maar denk dat jou manier toch nóg fijner is, haha
    kuskus

    • sanneke

      Ach, het optreden in het bos was ook werkelijk zo prachtig. Nou ja, je kunt het nog wel horen op de achtergrond. Jip was helemaal verbaasd over zijn stem: ‘Hoe doet ie dat nou, eerst gewoon zingen en dan weer zo hoog?’

  3. Nee, met zo’n filmpje mag je best nóg een keertje loggen. Mooi San. En mooi Neeltje!

  4. Prachtig filmpje. Neeltje was vast erg moe. Ik ken haar vooral dansend en springend op weg naar school. Een lekker ding. Mooi kind.

  5. Wat een mooi filmpje, lief en ontroerend

  6. Ik ga het nog missen als de Vlielandkoek straks echt definitief op is. Het zijn zulke intieme kijkjes in wat voor jullie een hele mooie week was.

  7. Caroline

    *slik* wat mooi….Nee, serieus, wát een wonderschoon filmpje…
    Word er een beetje weemoedig van…

  8. Novy

    Wauw….Ik moet altijd al huilen van de stem van JV. En nu met zo’n mooi plaatje..Zo doet Lois dat trouwens ook, zoals je weet.

    • sanneke

      Ik weet… En ach, die man, wat kan hij zingen. Zijn uitvoering van Wicked Game, prachtig. Hij heeft de tekst net iets veranderd ten opzichte van de Chris Isaak versie ontdekte ik vandaag.

  9. José

    Het was zo’n ontroerend moment: Neeltje een paar seconden in tranen omdat ze niet mee mocht lopen met Rinke (en de moeheid) – jij tilt haar op – haar duim vliegt in haar mond en gedachteloos frummelt dat handje in je haar…

    En dat alles omlijst door deze prachtige muziek en plek in het bos… zucht

    • sanneke

      :) Ik wist niet hoe snel ik haar stil moest krijgen. Huilen door zo’n mooi liedje heen, dat kan natuurlijk niet, tenzij het zachte tranen van ontroering zijn. Maar zodra ik haar vast hield, ze haar duim en mijn haar vond was ’t goed. En was het ineens meer dan goed, zo mooi daar samen te staan luisteren. En zo blij dat jij dat filmde.

  10. Lijkt me heerlijk om vast te houden, zo’n frummelend meisje.

Geef een reactie

