voor Agnes van Nisse

Niet alleen voor Eefje de Visser maakte Nisse een tekening, ook voor zijn andere heldin, de Deense Agnes Obel. Met open mond zat hij voor aan op het hek naar haar te kijken. Prachtig vond hij het concert. Maar hoe kwam die tekening bij Agnes? Er zat een grote strook voor fotografen en cameramensen tussen het publiek en het hoofdpodium.

Tijdens het laatste nummer ging er een vrouw voor ons zitten in die strook. Ze zag er aardig uit, dus ik dacht, ik kan het altijd proberen… ‘Mijn zoontje heeft deze tekening gemaakt voor Agnes Obel, weet u misschien hoe we die bij haar kunnen krijgen?’ ‘Och, zei ze, ‘dat is écht een mooie tekening! Ik ga hem zo backstage aan haar brengen.’ Wat lief!

Agnes Obel op Into the Great Wide Open

Kijken naar Agnes Obel.

De tekening voor Agnes Obel. Met Agnes achter de piano, de celliste (tot mijn verbijstering zaten Agnes inderdaad met een celliste naast haar op het podium, zoals Nisse getekend had), de lichten op het podium, de uil die op het cd hoesje staat en een hartje met Agnes er in.

Maar ja, kwam de tekening echt bij Agnes aan? En zou ze ‘m ook mooi vinden dan? Nisse had alleen zijn naam op de tekening gezet, dus we gingen er al van uit er nooit meer iets over te horen tot… Klik! KLIK!

Nu blijkt dat de aardige mevrouw Anke heet en ook echt verstand van zaken had, ze is kunstcriticus. :) En wat lief, wat lief dat ze deze foto plaatste.

Agnes Obel met de tekening die Nisse voor haar maakte.

P.S. Wil je het concert ook zien? Hier is de link. Even doorklikken naar Agnes Obel Live op ITGWO 2011.

18 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

18 Reacties op “voor Agnes van Nisse

  1. Leukleukleuk! Wat heeft Nisse een heerlijke muzieksmaak. En ja, hij is een tekentalent.

  2. Ooooh, wat gaaf! Wat zal Nisse trots zijn! :)

  3. Dit is om 3 redenen heel gaaf:
    1. Dat er zulke lieve mensen blijken te zijn die de kloof tussen fans en artiest willen overbruggen: heen én terug.
    2. Dat jullie kinderen zo jong al hun muzikale helden hebben kunnen zien (bedacht me ineens hoe intens dat voor hen, ook voor hen, moet zijn geweest: dat vergeet je je leven lang niet meer).
    3. Dat heldinnen ook mensen blijken te zijn, die ontroerd raken van een kindertekening, speciaal voor en over hen gemaakt.

    Gaaf dus. Krijg het er warm van.

  4. En… wat zei Nisse eigenlijk op die reactie per twitter? :-) Iets in de richting van: Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahwaaaaaaaaaaaauw?

  5. Ach, dat is echt prachtig! Wat zal Nisse trots zijn zeg!
    P.S. Bevallen die oorbeschermers goed, trouwens? Wij zijn op zoek voor Nona en hadden op internet exact diezelfde gespot.

  6. Oh wat fijn!! En Agnes = <3
    Waarom was ik daar niet zeg?

  7. Wat supergaaf zeg. Zowel van Anke en Agnes als voor Nisse!

  8. Jeeeuj wat een verhaal! Wat leuk!

  9. Ik kan het in de muzieksmaak van allebéi je zoons vinden :)!

  10. Nelleke

    Wat ongelooflijk super!! In vele opzichten inderdaad. Maar vooral voor Nisse! Ik zag Agnes op Lowlands en genoot er intens van. Bij een nummer liepen opeens de tranen over mijn wangen. Van pure ontroering. Verwondering. Daarvoor had ik haar ook wel een tekening willen geven.

  11. Hoi Sanneke,
    Ik volg je weblog al een hele tijd, al kennen we elkaar helemaal niet. Maar ik vind dat je erg leuk beschrijft wat jullie allemaal meemaken. Nu las ik dus over de Anke die Nisse’s tekening doorgaf, en dat blijkt “dé” Anke D. Feenstra te zijn die ik ook vind als ik mijn eigen naam Google… wat een grappig toeval.
    En wat ziet Into the great wide open er heerlijk uit, jouw stukjes maken dat ik er volgend jaar ook heen wil!
    Groetjes van Anke Feenstra

Geef een reactie

