Waddenweemoed

Er was eens een eiland, omgeven door twee zeeën.

Ik zag er de melkweg hoog boven me, een vallende ster met een staart die bleef duren, de maan die in de zee onder ging.

Ik zwom er in zee, ’s ochtends vroeg om wakker te worden, ’s nachts om de liefde te vieren, terwijl de zee vonkte.

Ik tekende er op het strand met Ief en Rinke, vliegerde er met Jip, Nisse en Neeltje.

Ik fietste er duin op, duin af. Ik was er samen met mensen die ik lief heb, familie, vrienden, mensen die ik eerder nog niet kende, maar nu gelukkig wel.

Ik hoorde er muziek die me ontroerde, waar ik op feestte, in het bos, op het gras, op het strand. Ik rende er, rende door de duinen om de zee te begroeten.

Ik zoende er, in de zee, hoog op de duinen, terwijl ik luisterde naar een concert, op een donker festivalterrein, omgeven door lichtjes, door magie.

Ik genoot van iedereen die er zo genoot.

Ik bakte er taarten, voor een jarige Henk en gewoon, om te vieren wat er maar te vieren was.

Ik luisterde naar Rinke, die het zo maar durfde voor een paar honderd man rond een kampvuur een liedje te zingen.

Ik glimlachte om de kinderen met hun grote gehoorbeschermers die het zo ontzettend naar hun zin hadden op het festival. Om mijn schoonouders, voor ’t eerst echte festivalgangers. Met verve.

Ik slurpte er oesters met mijn lief. Mojito’s ook. En substanties uit allerhande doorgegeven heupflesjes.

Oh, hoe gelukkig kun je zijn?

En nu, nu ben ik van slag, dat alles nu verwordt tot een herinnering en zie hetzelfde in de ogen van Rinke. Samen luisteren we naar dEUS, dat een verassingsoptreden gaf in het bos, naar Eefje de Visser, die me midden in het bos de tranen in de ogen zong, naar Intergalactic Lovers, wat mij betreft de grootste verrassing van het festival. En ik bekijk de foto’s nog maar eens.

Rinke en Yvon tekenden onder mijn aanwijzingen een pijl in perspectief op het strand. Maar vanuit één standpunt was ie goed te zien als pijl. :)

Een op de tafel dansend Neeltje, op de muziek van haar broers accordeon.

Campinglife op Stortemelk.

Henk en Rinke zwaaien naar Tijmen, José en Koosje Jans die van de boot af komen.

Daar word ik dan gelukkig van hè, mijn ene lieve vriend die blij is mijn andere lieve vriend weer te zien. Hoera voor Henk en Tijmen!

Neeltje ontvangt slapend haar eerste festivalbandje om haar pols.

Petra met de Mongoolse mannen van Hanggai.

Into the great wide open taart, met het festivalkonijntje er op.

Neeltje stal het hart van Intergalactic Lover Lara, zij stal dat van ons. We praatten wat voor het 3 voor 12 concert dat ze gaven. Tijdens 't concert zocht ze telkens oogcontact en afloop kwam ze me zeggen: 'Dank u voor te glimlachen, het stelde mij gerust.' Zo lief! KLIK op de foto voor een filmpje.

Intergalactic Lovers publiek in de Bolder (met dank aan de fotograaf van de 3 voor 12 site)

James Vincent McMorrow op het 'Naar buiten' podium in het bos.

Festivaljip.

Nisse met zijn heldin Eefje de Visser.

zonnenbrillenzusjes Petra en José.

Henk met Neeltje bij Kings of Convenience.

Bij de Kings of Convenience. KLIK op de foto om 't feestje mee te maken.

Swingend met dochterlief en Michel op El Pegatina.

Loïs, Ief, Rinke en Neeltje in het publiek.

Henk, Nienke en Neeltje. Cuties!

Gerrit, Aukje, Nisse, Henk en Ief (nou ja, voor een stukje dan).

Jip scharrelde zijn eigen festivalvoer wel bij elkaar: 20 lege glazen = 1 muntje!

Festivalbabes.

Festivalbabes worden ook wel eens moe.

De teentjes van Loïs en 't handje en beentje van Neeltje.

Dag lief eiland!

36 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

36 Reacties op “Waddenweemoed

  1. Roos

    Zucht……wat een paradijs.
    En wat ontzettend leuk om dat als gezin te doen!
    En nog nooit zoveel coole t shirts in 1 blog voorbij zien komen :-)
    En Deus in het bos……
    Ik weet waar ik volgend jaar heen wil :-)

  2. Petra

    SLIK…..zo mooi! Dank je wel!

  3. Je kunt het maar meer dan ontzettend goed naar je zin gehad hebben :-).

  4. Wat een mooi festival en Vlieland is ook zo’n pracht omgeving ervoor. Werd een beetje weemoedig van de foto’s, want als 17 jarige ging ik voor het eerst op vakantie met een stel vriendinnen, naar Vlieland. En ik zag op de foto’s dat er nog niets veranderd is.

  5. Geweldig geweldig! Die foto van zwaaiende Henk en Rinke vind ik superleuk. Eigenlijk vind ik alle foto’s leuk. En Into the Great Wide Open ook. En Vlieland ook. En..

  6. Ach Sanneke, wat ziet dat er allemaal dolgelukkig uit! Ik geniet met je mee.

  7. Hee.
    Ik was daar ook.
    Gaaf man.

  8. Simone

    Jeetje wat een heeeeerlijk verhaal! Ik wil ook volgend jaar! En die perspectief pijl vind ik gaaf! De hele foto serie trouwens, jaloers…..

  9. Hoera voor Sanneke! Want die foto’s zijn erg fijn! Heb zo genoten van alles en iedereen daar op Vlieland, ondanks dat ik zo nodig zaterdag overdag moest bijslapen en aldus het halve programma miste… ’s Avonds bij het kampvuur en zondag werd dat echter ruimschoots goedgemaakt!

    • sanneke

      Ja, het was jammer dat je die slaap zo hard nodig had, maar hé, je was er bij bij het kampvuur! *i’ve got a ticket to Iron Maiden, baby!*

      • Novy

        Nee, jij was spoorloos, bij Pien Feith.
        Sufferd.

        • sanneke

          En dat allemaal door Wietze van de bagage, die tussen 2 en 3 onze bagage op zou komen halen en die natuurlijk pas na 3 uur aan kwam kakken. Waardoor wij noodgedwongen in ’t huisje zaten in plaats van bij Pien Feith. Dus. Wietze is me eigenlijk nog een concert schuldig.

  10. wat een heerlijke vakantie!

    Succes met wennen aan het schoolritme ;-)

  11. Wat een mooie foto’s en fijne herinneringen. Ik kan me voorstellen dat afscheid nemen van zo’n tijd op het eiland ook écht als afscheid voelt; weer even afschakelen en omschakelen naar het leven buiten het Wad. Gelukkig blijven de boten gaan en kun je altijd terug :-)

  12. Oh zoveel mooie foto’s, gewoon teveel om op te reageren. Moet zalig geweest zijn, het geluk en de vrijheid spatten er gewoon vanaf.

    • sanneke

      Ja, geluk en vrijheid. Dat omschrijft het wel. En dan ook nog ontroering, verliefdheid, het ‘dit is zo veel, zo groots, zo mooi dat ik ’t bijna niet bevatten kan’ gevoel. Zo heerlijk ook, om een paar dagen aaneen zo veel vrienden onder handbereik te hebben die normaal best een eindje weg wonen.

  13. Eefje de Visser én Intergalactic Lovers ontmoet, wat een geweldig weekend moet dat wel niet geweest zijn! Ik ben een klein beetje jaloers op de vreugde die van de foto’s straalt.

    • sanneke

      Dat was tamelijk magisch, ja. Eefje hebben we even gesproken, maar ze was heel lief, heel enthousiast, zette haar naam op Nisse’s polsbandje. De 3 voor 12 sessie van de Intergalactic Lovers was het eerste optreden dat we zagen. De plek waar dat opgenomen werd lag wat afgelegen en het was de allereerste sessie, bijna niemand wist er van, dus was het er heel rustig. Voor het optreden zag ik ze al staan en Lara zag er zo aardig uit, voor ik het wist stond ik met haar te kletsen. Ze vond ’t wel spannend, die sessie, maar ’t klonk zo prachtig! Na afloop ook nog even gepraat en later nog, na het grote concert wilde de hele band wel onze cd en ‘het zakske’ dat we kochten signeren. Kreeg ik er ook nog een gesigneerd blikje bier bij, haha! Ik ben fan!

  14. Alsof je een week in het paradijs geweest bent – en weer terug moest.

  15. Vorig jaar, rond deze tijd van het jaar, vond ik op een mooie nazomermiddag, toen ik met mijn jongens naar het klimrek in het park ging, een slapende man in het gras. Deze mede-ouder maakte van de gelegenheid gebruik om bij te slapen want…hij was een weekje op Vlieland geweest. Hij had erg genoten, maar had wel wat slaap in te halen.
    Ik hoop dat je nog even kunt nagenieten (en bijslapen?) en niet gelijk voor de klas hoeft. Maar wat dan nog, je hebt vast inspiratie te over opgedaan. Nog bedankt voor het mooie galopfilmpje van Novy. Was zij zondag opeens verdwenen? Ik meende al dat ik maandag haar rode stalen ros voor school zag staan. Maar misschien vergis ik me.

    • sanneke

      We waren de dagen er na in een staat van euforie vermengd met vermoeidheid. Een interessante mix. :) Alsjeblieft voor ‘t galopfilmpje. Net toen ik op het hoogste punt van ‘t duin kwam, zag ik een groep ruiters aan komen. Voor mijn neus gingen ze over in galop en ik wist eigenlijk wel zeker dat dat ene figuurtje in de verte op dat wit met zwarte paardje Novy moest zijn. Wat ook zo bleek te zijn. Zondag hadden we schijnbaar allebei andere bands uitgekozen om naar toe te gaan. De Mekkring-clan kwam ik tegen, maar Novy zag ik heel de dag niet.

  16. Staat van euforie + vermoeidheid? Ah, ik snap het al, je wordt gewoon op een zeer natuurlijke wijze high van dat ‘Into the wild open.’ Hoop dat jullie roes lekker lang mag duren.
    Een paar weken terug suggereerde je dat ik in ‘de perfecte omstandigheid verkeerde om misdaden te plegen, mocht ik daar de behoefte toe voelen.’ Wel, mocht jij de behoefte toe voelen er meer over te lezen: ik kreeg er bijna één in mijn schoenen geschoven. Op een ander eiland. Met kunst.

  17. Novy

    Hm. Mijn reactie is op een vreemde plek terechtgekomen.

  18. Wauw, ik snap dat je een soort van heimwee er naar hebt. Soort van afkicken.

    Ik zie trouwens dat jij ook naar wordpress bent gegaan. Ik sinds gisteren ook. Het duurt met te lang bij web-log.nl. Je bent al een stuk verder in de layout zie ik. Ik snap er nog bar weinig van.

    Mocht je nog geïnteresseerd zijn. aldoendeleerik.wordpress.com.

    Groetjes Janneman/ Herfstkind

  19. Ik ben er gewoon een beetje sprakeloos van. Wat ziet het er heerlijk uit. En zo bijzonder dat ook alle kindjes het zo naar hun zin hebben gehad!

  20. Caroline

    Ik vind jullie zo’n bijzonder gezin! Echt! Wat geven jullie je kindjes veel moois mee zeg.
    Het doet me veel. Kan het moeilijk uitleggen. Neem het maar aan….

Geef een reactie

