Met onze vliendjes naar Vlieland en hoe dat nog wat voeten in aarde had.

‘Wij gaan ook op maandag met de boot!’, zei Novy. ‘Zitten jullie dan toevallig ook nog op de zelfde boot?’, vroeg Quirk, die al op het eiland was. JA!

‘Hoera, met onze vliendjes naar Vlieland!’, juichte Neeltje

‘Dan pakken we gewoon op zondag de spullen al en kunnen we maandag tegen de middag relaxed vertrekken. Hoeven we dan alleen nog maar de fietsen achter de auto te hangen.’ Jaha, dat was best goed bedacht. En ook best goed uitgevoerd, behalve dan op het onderdeel ‘relaxed’.

De autosleutel was zoek.

Nu gebeurt dat vaker en dan ligt ie a) nog in je jaszak b) in dat ene tasje dat je toen bij je had c) toch op de plaats waar ie eigenlijk hoort te liggen, je had gewoon met je neus gekeken. In dit geval gingen zowel a), b) als c) niet op. Handig, als je een boot te halen hebt. ‘Heeft dan niemand die autosleutel gezien?’ ‘Ikke!’, antwoordde Neeltje, ‘ik heb met de sleutel gespeeld! Zo op de knopje drukken en dan floep! De sleutel er uit!’ Juist ja, dat klonk inderdaad als spelen met onze autosleutel. ‘Waar heb je er mee gespeeld dan?’ ‘Hier,’ zei ze. Dat was in onze slaapkamer, maar dat leek me een beetje stug. ‘Of beneden?’ ‘Ja! Ook beneden!’

Kent u dat, dat u iets kwijt bent en dan plots overal het zoeke item kunt visualiseren? Ik ben daar een ster in. Wat zoeken er niet makkelijker op maakt. Neeltje heeft daar duidelijk ook last van. ‘Waar heb je hem neergelegd dan?’ ‘In het kastje.’ Kastje overhoop, geen sleutel. ‘Oh nee, daar in! Ik heb ‘m daar in gedaan!’ Aha, in de subwoofer. Natuurlijk. In de subwoofer zit een klein gaatje precies groot genoeg om bijvoorbeeld een duploblokje in te duwen.’ Rinke schroefde ‘m subiet uit elkaar, vond een heleboel duploblokjes in de subwoofer, maar geen sleutel. De uren verstreken, maar de sleutel was onvindbaar. ‘Alsjeblieft, kijk of we een boot later kunnen nemen,’ vroeg Rinke, maar dat was me mijn eer toch wat te na. En daar was ie, de ingeving. Ik keek tussen de 2 matrassen van ons bed en ja hoor. Pfieuw (en had Neeltje het niet meteen al gezegd?).

Nu nog het volgende probleem. Leuk, die e-tickets en er op maandagochtend, als de winkels dicht zijn achter komen dat de printerinkt op is. En aan het eind van diezelfde ochtend moeten vertrekken. Rinke wist op het nippertje toch aan inkt te komen, maar kon vervolgens de een half jaar er voor geboekte tickets niet terug vinden in de mail. En weer zag Rinke maar één uitweg: een volgende boot. Maar ik vond ze terug, op een ander mailaccount en zo kwamen we toch nog precies op tijd aan in Harlingen. Waar we meteen Novy met haar hele reisgezelschap vonden en de pret kon beginnen. In de haven werden we opgewacht door de hele schoonfamilie (inclusief Quirk dus) en van daar uit fietsten we naar ons fantastische huisje. Waar het dan toch nog relaxed werd.

De sleutels liggen allemaal in de fruitschaal en wee het kind dat er mee durft te spelen.

'Met de vliendjes naar Vlieland!' Neeltje in haar element in de boot. Kwam 't toch nog goed.

17 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

17 Reacties op “Met onze vliendjes naar Vlieland en hoe dat nog wat voeten in aarde had.

  1. heel herkenbaar ;-)

    Ben benieuwd naar jullie VlieAvonturen!

  2. Warmen jullie het eiland goed voor? Ik heb zo’n zin in vrijdag!

  3. Iets moeten halen is nooit fijn. Zaterdag ga ik met de Thalys naar Parijs, ik voel ‘m nu al. ;) Veel plezier op Vlieland, jullie!

  4. En oh, wij zijn ook een autosleutel kwijtgeraakt. Maar daarvan weet ik waar hij ligt: op het terrein van Lowlands. En niet eens bij de gevonden voorwerpen. Lekker dus.
    Gelukkig hebben we een reservesleutel.

  5. Ahja. Ja. Ik zoek al de ganse ochtend de lader van mn Iphone. Ik denk dat ik ook maar eens tussen de matrassen moet kijken dan…

    Op cruciale momenten lijkt het wel alsof sleutels juist zoek raken. De rekels.
    Of ik ben gewoon niet zo goed georganiseerd. Dat zou ook kunnen natuurlijk.

  6. En nu genieten! (En hopen dat de kou je kuurtje niet in de weg gaat staan)

  7. Oh jongens, dat zijn van die dingen die verzin je niet..! Daar valt geen rekening mee te houden.
    Slim om tussen de matrassen te zoeken.
    Nu de laatste beetjes stress in zee werpen en GENIETEN!

    PS Was er niet iets heel speciaals met jou en Rinke en uitgerekend dit eiland..? Hebben jullie elkaar niet daar beter leren kennen (na de treinrit)..?

  8. Martine

    Ben jaloers, niet om de autosleutels (die zijn hier namelijk nooit kwijt…) maar omdat jullie er wel zijn!

  9. Ik ben nooit iets kwijt!
    Nee echt niet!
    *kuch*

    Have fun my dear!

  10. Kinderen en sleutels…..vertel mij wat…
    reserve-autosleutel heb ik al menig keer gebruikt

    Geniet nu maar lekker van Vlieland, lekker uitwaaien en relaxen.
    En mocht je nu de sleutel kwijt zijn, dan is dat toch een stuk minder erg dan thuis;-)

  11. Pffff… Ik krijg bijna (bijna, he) plaatsvervangende stress, dit lezende.
    Gelukkig zijn jullie nu gearriveerd, en kun je je vanaf morgen ook nog eens lekker laten verwennen door onze vriendjes van de Bakkerswinkel, die ook op ITGWO staan met hun heerlijkheden. En veel plezier, hoor!

  12. Hallo liefjes! Heel veel plezier op Vlieland met al die vliendjes! Dikke kus X

  13. Novy

    Hoi! Ik zag je net nog.

  14. Esther

    Veel te spannend!

  15. José

    Dankzij dit verhaal (en het verlies van de andere sleutel vorig weekend op Lowlands) hou ik nu al de autosleutel angstvallig uit de buurt van Koosje Jans, straks verstopt ze ‘m nog in een luier of zo ;-)

  16. Eline

    Wat een lichtelijke ellende vooraf! Ken het totaal niet…Ahum… Maar ik hoop dat jullie het nu heel heel leuk hebben!

Geef een reactie

