Nice

Eens even kijken… de gemiddelde temperatuur in oktober in Nice is 20˚. De temperatuur van het zeewater is dan gemiddeld 19˚. Nice. Best een prettige plek om in oktober te zijn lijkt me. Weet je wat, ik ga er gewoon naar toe!

Niet om het weer, niet om de zee, al zullen dat hele lekkere bijkomstigheden zijn, maar om mijn broer Jan Maarten, schoonzusje Aude en mon petit amour Jonas weer te zien. Aude was al druk Nederlands aan ’t studeren voor een toekomst in Nederland toen ze nog in Wales woonden, maar het liep anders. Aude vond een baan in Nice en sinds gisteren heeft ook Jan Maarten er een baan (juich! Zo lang op gewacht.), Jonas begint zijn schoolcarrière er bijna. Ik moet er maar aan wennen, ze komen niet meer hier naar toe, hun toekomst ligt aan de Côte d’Azur. En daar ga ik dan ook maar liggen, aan ’t strand, als Jan Maarten en Aude naar hun werk zijn. Het is immers maar op een paar minuten lopen van hun huis. Of ik ga naar naar het Musée d’Art Moderne et d’Art Contemporain, het Mamac . Of ik wandel eens door Nice…  En dan ’s avonds… ben ik eindelijk weer eens gewoon samen met de mensen die ik lief heb, maar maar zo zelden zie.

Vanmorgen boekte ik, nu is het echt… Dus eh, als u het me niet kwalijk neemt doe ik even een dansje hoor!

23 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

23 Reacties op “Nice

  1. Excellent! [Èk-se-lah]
    Goed gedaan meisje! Zal heerlijk zijn!
    Hoe lang dan?

  2. Wat heerlijk, veel plezier daar!

  3. Oh, wat fijn. Natuurlijk dat je er heen gaat, maar vooral dat ze hun plekje hebben gevonden!
    Ga het maar lekker goedkeuren in oktober.

  4. Oh, wat supergaaf! Je gaat vast een heerlijke week hebben.

  5. José

    Fantastisch, wat een goed reisje! Feliciteer Jan Maarten van ons!

  6. sanneke

    @ Tijmen: ja, Nice is hun plekje! Ik denk dat ze nog zullen gaan voor een wat groter huis, dan zijn ze helemaal op hun plek!

    @ Ciska: ik kan nog amper bevatten dat ik er écht naar toe ga, maar het gaat vast en zeker heerlijk worden, ja!

    @ josé: dat zal ik doen! Wie weet leest hij hier je felicitaties zelf wel. :)

  7. Eline

    Wat leuk om ze weer te zien en te genieten van het daar zijn! veel plezier!

  8. Ik las eerst ‘nice’ = leuk. ;) Maar dit klinkt ook niet verkeerd.

  9. Da’s natuurlijk niet voor niks een woord op zich geworden in het Engels, hè. Nice. ;) Geniet ervan!

  10. Wat fijn dat hij een baan heeft! En heerlijk voor je dat je naar Nice gaat, superstoer. En dan komen Rinke en de kids je ophalen op Schiphol? (Ik ben ooit Henk gaan ophalen toen hij een weekje weg moest voor Kink, wilde zo graag eens meemaken hoe het is als er iemand op je wacht bij die schuifdeuren, hehe).

    • sanneke

      Ik vlieg vanaf Eindhoven en de hele club komt me in elk geval uitzwaaien. Voor als ik terug kom weet ik ’t nog niet. Lief dat je Henk op ging halen omdat ie dat nou ook wel eens mee wilde maken. :)

  11. janine

    Gaaf! En wat fijn dat ze zich daar nu zo thuis voelen!

  12. femke

    Wow wat wonen ze op een mooi plekje in Frankrijk zeg! Het is onze favoriete stad waar we in oktober ook weer heen gaan! Niemand snapt wat we met de stad hebben, maar misschien kun jij het na oktober ook beamen :) we komen er steeds vaker en onze huwelijksreis gaat er zelfs volgend jaar naar toe :D Mooie musea, fijne sfeer, prachtige architectuur en heerlijk ijs! Vooral eentje in Vieux Nice! Gekke maar heerlijke smaakjes! Veel plezier al vast :) Wie weet staan we onbewust naar hetzelfde kunstwerk te staren :)

    * Ps, ik ben zo’n anonieme lezer die voorheen af en toe reageerde maar dat al tijden achterwege liet. Desalniettemin verhuis ik iedere keer vrolijk mee en geniet ik altijd van de verhalen van de Santenkraam!

    • sanneke

      Leuk dat je weer reageert! En leuk dat Nice je zo na aan het hart ligt. Je maakt me zo wel extra lekker! Ik ben heel benieuwd naar de stad. Hun vorige woonplaats waar ik ze bezocht was een heel klein dorpje in Wales, wel ook aan zee, maar heel, heel anders dan de 5de grootste stad van Frankrijk. En ben jij in oktober ook in Nice dan, dat we samen naar hetzelfde kunstwerk zouden kunnen staan staren?

  13. Ik vind het vaak al zo rot en soms ronduit moeilijk dat Broer en Ouders vijf kwartier rijden weg wonen, laat staan hoe jij je moet voelen…
    Heerlijk zeg, straks zie je ze weer, kun je ze weer beetpakken! En Nice, dat lijkt me geen straf.

  14. Goed cadeautje voor jezelf! En voor je broer en zijn gezin natuurlijk. Top idee!

  15. Femke

    In de herfstvakantie van het noorden van 16 tot 19 :-)

    • sanneke

      Ah, voor die periode had ik ook geboekt, woon immers ook in ’t Noorden, maar later bleek dat mijn gemeente met nog een aantal anderen eigenwijs is geweest en de herfstvakantie een week verplaatst heeft. Schrok me rot toen ik er achter kwam en mocht dus omboeken #ketsjing!. Ik ga nu dus een week later, zijn we er niet tegelijk, maar… ben ik er wel als mijn kleine neef vakantie heeft. Hiephoi, ik mag een week met Jonas optrekken!

  16. Femke

    Ah altijd leuk, eigenwijze schoolbesturen! Fijn dat het toch nog omgeboekt kon worden en tegelijk je neefje vakantie dat is toch ook wel fijn of niet! We zullen niet alle ijsjes de week ervoor opeten!

Geef een reactie

