vanavond slaapt hij bij zijn vriendin…

Vier jaar geleden kregen ze een relatie. Hij was daar meteen heel open over en stak niet onder stoelen of banken hoe gek hij wel niet op haar was. Er werd zelfs over trouwen gesproken. Ik moet zeggen dat ik wel snapte dat hij haar leuk vond. Vind. Ze is grappig en erg slim en ze heeft van die twinkelogen. Ze zien elkaar normaal gesproken bijna dagelijks, maar nu, in de vakantie, kwam dat er niet meer van. Hij miste haar.

‘Ik wil zo graag eens bij haar slapen, of zij bij mij. Zou je dat goed vinden?’

‘Van mij mag het wel, bel haar maar,’ zei ik.

Dat deed hij, ik luisterde terwijl hij af sprak. ‘Oké, dat is goed, vanavond bij jou! Zal ik dan meteen maar komen?’ En tegen mij: Wil jij mijn koffer pakken?’

We brachten hem net weg. Jip logeert vanavond voor het eerst bij zijn vriendin. En dat voelt best speciaal.

Op weg naar Luca.

Jip en Luca.

Oh, die laatste foto: vanmorgen werd ik wakker en zag ik ineens: huh? Jip is gegroeid! Naast Luca is dat extra goed te zien. Hij was een tijdje groter dan Luca (terwijl hij altijd net wat kleiner was), maar voor de zomervakantie waren ze precies even groot. En nu? Kijk maar! Maf toch hoe kinderen in een nacht omhoog kunnen schieten. Gisteren klaagde hij al over zere benen en armen en zei ik hem al: je gaat vast groeien. Hij wordt groot, mijn Jip.

Als ie nou vannacht niet kan slapen, kan hij schaapjes gaan tellen. Achter Luca’s huis is de schaapsherder neergestreken met een grote kudde.

schaapskudde in het park

14 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

14 Reacties op “vanavond slaapt hij bij zijn vriendin…

  1. Mooi, hoor. Ik had rond die tijd ook een liefde. Alleen keek zij af, dus ja, dan maak je het uit.

  2. Ik ben keihard. Een ladykiller.
    Moehaha! Echt niet. Ben een watje! :-)

  3. Maar die Luca, zij ziet er inderdaad uit als een lief meisje. Heeft Jip goed voor elkaar!

    • sanneke

      Ja, Luca is lief. Een échte vriendin voor Jip. Hij kan het ook goed vinden met de jongens in zijn klas én met de andere meisjes, maar Luca en hij… dat blijft speciaal.

  4. Eline

    O, heerlijk, die kinderen! Z’n eerste logeerpartij bij een meisje…Er komt een dag waarop je misschien wat bezorgder bent;-)

    Dat verhaal van jou over Nisse! Dan zou ik ook heel hard gaan gillen! Hier was het al een gedoe met aceton, hoe doe je dat dan met een kleintje en zijn gezicht? En in zijn ogen? Naar de huisarts geweest? Lijkt me toch niet echt goed.

    Overigens, die foto hier linksboven: Mooi!

    • sanneke

      Ja, die tijd gaan we ongetwijfeld ook krijgen. :) Lijkt me ook best erg leuk, hoor. En spannend, ja.

      En wat Nisse betreft: terwijl ik probeerde de huisarts te bellen over wat ik moest doen, riep Rinke al: ‘Het werkt gewoon met een doekje met water!’. De gezichtshuid is toch wat vettig natuurlijk, de nagellak was er daardoor makkelijk af te halen. Tenminste, dat moet het wel geweest zijn. Of het was Nisses beschermengel die besloot een wonder te laten gebeuren omdat ie ’t niet aan kon zien dat we met aceton Nisses gezicht schoon zouden moeten maken. Want nagellak met water afspoelen… ik had nooit gehoord dat dat kon.

      En dank je! De foto is van toen ik naar een feestje ging en er een panty voor met watervaste stiften had bewerkt. Het katje is Pixie!

  5. Lief! Ik hoop dat ze een gezellige logeerpartij hebben.
    En ja, hij wordt groot. Nog even en dan groeit hij jou boven het hoofd!

  6. Wien

    Grote Jip! Benieuwd hoe hij het gehad heeft :)

  7. Hoe ontzettend LIEF!
    Die zere ledematen, oh, dat herinner ik me nog van mijn broertje. Enorm veel last kon hij daarvan hebben. (Hij is nu bijna 2.10 m. Ocker ‘verrekte’ gisteren zijn nek nog toen hij naar zijn oom opkeek, spelend op de grond. Met grote ogen. :-))

Geef een reactie

