sunfeet

Voordat we op vakantie vertrokken, checkte ik zo’n 15 keer per dag de 14 dagen weersverwachtingen van Wouwse Plantage, waar we gingen kamperen. Oké, de negens werden soms afgewisseld met achten, maar al met al zag het er goed uit. Stralend. En lekker warm. Ik nam toch ook wat truien en lange broeken mee, voor de lange zomeravonden aan ’t camping klaptafeltje. De eerste dag, bij Maandagdaandag, kon ik nog wel een jurkje aan, op sommige foto’s lijkt het zelfs net alsof ik dat jurkje nog te veel vond en alleen op mijn Hasbeens op visite was gegaan.

Maantje Piet en Neeltje als alternatief jurkje.

Zo gezellig was het trouwens bij Daan. :)

Lief Maantje en Daantje

Tegen de avond was ’t toch wel bibberen in mijn eendjesjurk. Ief, eh, Novy, kon ’t niet aanzien en hing me snel een warm vest van haar Henk om mijn schouders, zodat ik tenminste zonder bibberen de plaatselijke snackbar met haar leeg kon kopen.

Wat ook hielp tegen de kou: gewoon elkaar stevig vasthouden. Maar ’t kon ook zijn dat Neeltje en Loïs dat deden omdat ze elkaar erg lief vonden.

Vriendinnetjes Neeltje en Loïs op de camping.

De 14 dagen weersvoorspelling bleek er toch wat naast gezeten te hebben. We hadden heus ook mooie dagen, maar eerst moesten we door een paar koele regenachtige dagen heen. Ik had mijn Hasbeens mee als dichte schoenen, naast mijn sleehakken (waah, niet te geloven, dezelfde als Siep!) en een paar slippers. Hasbeens kunnen niet tegen regen. En ook niet tegen campingblubber leek me. Ik trok dus eerst maar sokken aan in mijn sleehakken tegen de kou. Sinds mijn achterstevoren op het paard foto verbaast niemand dat meer waarschijnlijk. Charmant tot op het bot, ik. Maar ’t bleef behelpen geblazen. Sokken die nat regenden, toch nog koude voeten, etc. Dus besloot ik in Bergen op Zoom op zoek te gaan naar regenlaarzen.

En daar, daar gebeurde het.

Achter een braderie-kraampje, op de vensterbank van een schoenenwinkel, stonden de geelste Doc Martens die ik ooit zag. ‘Laatste paren 15 euro’ stond er boven. Ik rende er naar toe, binnensmonds prevelend ‘Laat ze in mijn maat zijn, alsjeblieft!’. En dat waren ze. ‘Deze zijn 15 euro dus?’, vroeg ik de verkoopster, die beslist antwoordde: ‘Nee, deze niet. Het zijn wel Doc Martens, hè? Die mogen echt niet voor minder dan 35.’ ‘Nee hoor,’ zei de eigenaresse van de winkel,’ het is het laatste paar, dus echt, je mag ze voor 15.’ (Ik vermoedde dat ze ze aan de straatstenen niet kwijt kon) Dansend ging ik de winkel weer uit, met felgele docs en maar 15 euro lichter. Aangezien platte schoenen kopen nogal een gok voor mij is (mijn bekken doet het best goed, tot ik platte schoenen aan trek), wilde ik er niet te veel aan uitgeven. Maar wonder boven wonder, ik kan er prima op lopen. Het zal wel aan de ‘bouncing soles’ liggen.

Zo geel als... een bloempje.

'Lieten ze je de winkel wel in op je gele docs?', vroeg Peter van Siep. Gelukkig kun je op 't Groningese platteland ook buiten eieren kopen.

Je zou bijna denken dat ik iets met gele schoenen heb.

Okergele Doc Martens Mary Janes uit Metz ('97), mijn felgele nieuwe docs en natuurlijk de oranje-gele Hasbeenslaarzen.

16 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

16 Reacties op “sunfeet

  1. De zon schijnt zo altijd in huize Santenkraam.

  2. Oh, die zijn GAAF! Had jij even mazzel dat de eigenaresse er ook bij stond en zo lief was de verkoopster de mond te snoeren. ;-)
    Bouncing Soles lopen inderdaad lekker (goed zo, bekken!). Oeh, ik krijg spontaan heimwee naar mijn metallic blauwe Docs: tot de binnenkant aan stukken lag heb ik daarop gelopen. Euh, gebounced.

    • sanneke

      Ik heb ze nog, in goeie staat ook nog gelukkig, metallic blauwe hele hoge! Ik kan me voorstellen dat jij de jouwe mist. Ik draag ze niet heel vaak, want met de hele lange veters rijgen ben ik wel even bezig en die tijd heb ik doorgaans ’s morgens niet, maar als ik ze aan heb zijn ze altijd goed voor ooh’s en aah’s.

      • Volgens mij heb ik die weleens voorbij zien komen aan jouw voeten, ja!
        Marnix is nu een fervent Docs-koper, hij heeft het stokje een beetje van me overgenomen. Via marktplaats kun je écht ‘zo goed als nieuwe’ scoren voor misschien een keer 20 of 30 euro. Hij heeft inmiddels een wijnrood paar, een zilver paar, en Timberland(danweetjewelwatvoorgeelikbedoel ;-))-gele.
        Geen idee waarom ik ze niet meer koop… Ben tegenwoordig meer van de cowboylaarzen, geloof ik. ;-)

  3. Ze zijn te gek!!! Ik hartje doc martens en heb er ook letterlijk een aantal stuk gelopen.
    En ja, ook met een gammel bekken lopen ze prima. Ik heb mijn laatste paar (halfhoog zwart met geborduurde rode rozen) gekocht hoogzwanger van Tarja. En nu na bijna 3 jaar continu dienst zijn ze wel aan vervanging toe, dus ik ben weer op zoek naar een nieuw gebloemd paar.

    • sanneke

      Zulke geborduurde zag ik zondag nog! (op een oermarkt in Drenthe, jij zat er niet toevallig in toch?). Ik zag in diezelfde winkel in Bergen op Zoom ook hele mooie hoge in petrolblauw. Had ik ook wel gewild.

  4. Ik vind ze shiny. En je straalt erin. Maar goed, dat doe je eigenlijk in elk paar schoenen, maar bij dit paar is dat extra leuk om te zeggen!

  5. Eline

    O, wat een leukies! Paar jaar terug heb ik al mijn Dr. Martens weggedaan, met het idee: ‘doe ze toch niet meer aan’. Daar heb ik nu wel een beetje spijt van als ik jou met deze zie. Maar blijkbaar zijn ze niet meer zo duur?

    • sanneke

      Ik heb al mijn paren nog, heb het nooit over mijn hart kunnen verkrijgen ze weg te doen. Behalve mijn eersten, gekocht in Engeland tijdens een uitwisseling op de middelbare school. Had ze nog nooit eerder gezien en was meteen verliefd. Stuk gelopen. Later kwamen er zwarte Mary Janes bij, uit een tweedehands winkel in Brugge meen ik. En stoffen geruite. En de blauwe hoge. En de gele Mary Janes. Volgens mij heb ik alleen voor de hoge blauwe de echte prijs betaald. Want ze zijn duur, ja. Nog steeds.

  6. Die laatste foto, hè… ik wil ze ook! Alledrie!

    En die foto van Neeltje en Loïs is er trouwens een om in te lijsten! :)

    • sanneke

      Tja, of je aan die okergele mary janes nog nog ergens te vinden zijn weet ik niet, maar de andere twee paar, daar zou je nog wel aan moeten kunnen komen. :)

      En lief hè, die twee. Je hebt gelijk, om in te lijsten, zal Neeltje leuk vinden in haar kamertje.

  7. Eline

    De mijne waren wel erg oud, hoor. Bijvoorbeeld de stofvarianten: daar zat bijna geen stof meer aan. En ik droeg ook de ‘vegetarische’ variant (van de leren), volgens mij werden die ook eerder kaal. (en kon je niet poetsen) Maar inderdaad, had ik niet moeten doen! Al was het alleen maar om het jeugdsentiment. ;-)

    • sanneke

      Vegetarische? Joh, die ken ik helemaal niet. Rinke en ik hadden wel allebei een paar stoffen (en hij droeg de mijne ook trouwens, heeft één maat kleinere voeten dan ik, dus hij kon de mijne wel aan, ik de zijne niet).

  8. Nicolet

    Wat een goede deal voor zulke leuke schoenen

Geef een reactie

