Ik teken

Terwijl elders in het land duidelijk werd dat internetvrienden niet altijd je vrienden zijn, voel ik eens te meer hoe lief iedereen aan de andere kant van mijn iPad is. Mijn (internet)vrienden en vriendinnen, (schoon)ouders, collega’s en leerlingen. Jullie genieten mee als ik geniet en geniet ik tijdelijk niet zo, dan zorgen jullie dat ik dat toch doe. Met talloze lieve woorden, kaarten, cadeautjes of zelfs hulp thuis. En hoe dat mijn dagen kleurt… Meine gute, jullie zijn overweldigend lief voor me.

Van Michelle kreeg ik kleurpotloden. Dus teken ik. Naar het hart en naar de waarneming. Van de eerste tekening die ik plaats vroeg Neeltje: ‘Wie teken je? Oooh, je bent het zelf!’. Ja, hé, ik kan ook niks verborgen houden hier. Op de ander staat Rinke die vanavond de laatste hoofdstukken van Raveleijn voorlas aan Jip en Nisse (en aan mij stiekem ook). Het is fijn, die lijnen op papier te zetten. Ik heb er vaak de rust niet voor, maar olé, rust in overvloed momenteel.

20120922-220050.jpg

20120922-220115.jpg

22 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

22 Reacties op “Ik teken

  1. Geweldig, zoals jij hiermee omgaat! Respect! En een dikke kus voor jou, jij tekentalent.

  2. mus

    er zit beweging/leven en adem (ben ik te abstract? …#beterinbeelddanwoorden) in
    mooi san! X

  3. Ongelooflijk goed getekend! Endikke knuffel en respect voor jou.

  4. cath

    heerlijk toch, dat je dit fijne talent als uitlaatklep hebt! knuffel

  5. Ik hou wel van je stijl #mooi

  6. Dit levert het dan weer op. #mooi

  7. ach toch, het levert iets moois op… wat heb je rinke mooi gevat, ik hoor hem bijna vertellen. liefs.

  8. Wat kan je mooi tekenen. Prachtig!

  9. Marit

    getver lig je nog steeds op de bank? je maakt wel mooie dingen!
    beterschap

  10. Echt heel mooi! Jouw zelf-portret heeft iets elf-achtigs, iets breekbaars. En de tekening van Rinke is met zo veel liefde getekend, dat voel je als je er naar kijkt.
    Er komen wel hele mooie dingen van je hand tijdens je verplichte rust, maar ik hoop toch dat je snel weer van de bank af kan komen.

  11. Wat een prachtige tekeningen. Zo breekbaar.

  12. moet ik toch ineens aan Frida Kahlo denken… ;-) Hoop nog meer mooie tekeningen van je te zien hier, maar ook dat je gauw weer mobiel bent…!

  13. Dat is dan weer een, zij het bitterzoet, positief punt: tijd en rust in overvloed om te tekenen. :-/
    En dan ook nog eens zo mooi en treffend.

  14. martijn

    Daar zou je iets mee moeten doen….;-)

    Hoop voor jullie allemaal dat je snel wéér van de bank af mag en wéér fijn mag hoepelen en rennen!

  15. janine

    Naar het motto: “Ik teken, dus ik ben”? Lijkt me goed bij jou passen!
    Ik hoop dat je snel weer van de bank af kan/mag….
    Liefs, janine

  16. Wat een prachttekeningen. Fijn dat je dat, al liggend?, kan doen. De dagen lijken me zo lang als je niets mag. Sterkte!

  17. ooh! dat wist ik nog niet van jou :D zalig!!

  18. Weet niet of je er van houdt, maar de boeken van ‘Mees Kees’ van Mirjam Oldenhave vond ik ook fijn om (voor) te lezen (te krijgen). Ik dacht daar aan vanwege je tekenen. Fijne plaatjes. Hoop dat jullie het een beetje rooien daar met z’n vijven. liefs uit het hoge Noorden.

  19. sanneke

    Dank voor al jullie complimenten en lieve woorden, doen me goed!

Geef een reactie

